Het coronavirus en wat te doen voor jouw onderneming?

Niemand zal het ontgaan zijn, we hebben te maken met een enorm virus dat de wereld op zijn kop zet. Scholen die sluiten, de horecagelegenheden zijn dicht en het sociale leven staat stil. Kortom, Nederland heeft te maken met een grote (financiële) crisis. Maar wat te doen met jouw onderneming? In deze blog geef ik je mijn 3 tips om online zichtbaar te blijven in deze moeilijke tijd.

Ondernemen tijdens Corona
Voor veel bedrijven is dit een erg moeilijke periode. Veel (kleine) ondernemers staan voor de vraag, blijven we open of sluiten we onze deuren, met alle financiële gevolgen van dien. Ook ik ben geen econoom en heb geen idee hoe de toekomst er voor ondernemers of ZZP’ers uit komt te zien, maar ik weet wel veel van online zichtbaarheid en de branding van jouw bedrijf. Zeker in deze tijden is het van groot belang dat je zichtbaar bent en blijft. De sociale media bieden hier, ook in deze tijd, een goed platform voor.

Zichtbaarheid in tijden van Corona
De online zichtbaarheid van jouw bedrijf is altijd erg belangrijk voor jouw onderneming maar in tijden van de ‘corona crisis’ kan je hier veel winst mee behalen. Zo zorg je er niet alleen voor dat je on top of mind blijft van jouw potentiele klant, maar zorg je er ook voor dat je geen achterstand hebt opgebouwd ten opzichte van jouw concurrentie, wanneer we dadelijk weer actief kunnen ondernemen. Maar hoe zorg je voor deze online zichtbaarheid van jouw bedrijf? Lees hier mijn 3 tips voor een betere online zichtbaarheid.

  1. Zorg voor een online-strategie en kalender

In een onlinestrategie zorg je voor duidelijkheid en houvast van jouw online uitingen. Wat wil je over jouw onderneming vertellen? En wie is je doelgroep? Daarnaast is het van belang om een online kalender te hebben. Hierin zet je van week tot week wat je de doelgroep wil vertellen en op welke kanalen je jouw berichten wilt plaatsen. Kortom, een stukje houvast in een onzekere periode.

2. Maak content die opvalt in de tijdlijn van jouw doelgroep

Met mooie afbeeldingen, reviews van tevreden klanten of video’s over bepaalde thema’s kun je zorgen dat je opvalt. Zo blijkt uit onderzoek dat 92% van de kijkers van een video deze deelt met anderen. Veel mensen bereiken en aanspreken met jouw berichten is juist in deze onzekere tijd van groot belang

3. Zorg dat je bericht bij jouw doelgroep terecht komt

Je hebt veel tijd en werk gestoken in het maken van een mooi bericht op bijvoorbeeld Facebook of Instagram, dan is het natuurlijk wel belangrijk dat deze gezien wordt door jouw potentiële doelgroep. Het alleen plaatsen van jouw bericht op de tijdlijn is tegenwoordig niet meer genoeg. Een bericht dat alleen op de tijdlijn geplaatst wordt, wordt door slechts 4-5% van jouw ‘pagina-likers’ gezien. Zonde van jouw tijd dus. Door de berichten te adverteren ben je er zeker van dat jouw advertenties gezien worden door de juiste doelgroep. Zo creëer je dus meer bereik en zorg je voor zichtbaarheid van jouw onderneming bij de juiste doelgroep.  

Veel succes voor als je aan de slag gaat met mijn tips. Mocht je nog vragen hebben of heb je hulp nodig bij het maken van jouw online strategie of weet je niet hoe je moet adverteren op de sociale media, dan help ik je natuurlijk graag. Tot slot; stay safe, positive & healthy.